HTML

My travels

Elindulok utazni vmikor 2011.dec. elején és innentől kezdődik a történet :)

Friss topikok

  • B. Andy: @suci fanolong: Ok! I'm post the next storry now ;) (2012.01.21. 09:59) A vízumom
  • Integra23: huu szegénykém,jo sokat kellettcaplatnod,de tudod nemkellabba aboltba menned:) akkornemtévedsz meg... (2011.12.10. 14:43) Baj előtti csend xD
  • Integra23: Szia. Örülökhogy jolvagy,ésirigyellekhogy te mostjo meleg helyen vagy,itt majdmegfagyok :S Tovább... (2011.12.10. 13:31) Malajzia
  • B. Andy: @cisztas: Nagyon nagy buli!!! :D Főleg már itt Malajziába :D Meleg van, kedvesek az emberek és jók... (2011.12.10. 03:45) Párizsiig az út.

Címkék

2012.01.06. 10:21 B. Andy

Bogor

 Este itt aludtam annál az embernél aki meghívott, hogy aludjak nála. Érdekes, hogy az itteni embereken nem látszódik a kor. Ő 52 éves de jóval fiatalabbnak néztem. Igazából itt mindenki fiatalabbnak néz ki mint amennyi valójában. Lehet, hogy csak azért mert az itteni emberek kisebbek, vagy csak nincs annyi problémájuk, de igazából nem tudom miért van ez. A legjobb, hogy simán mondhatom magamról, hogy idősebb vagyok. Azt mondtam, hogy 25 vagyok és simán elhitték. Ami még érdekes az az, hogy itt nincs olyan, hogy egy fiú jár egy lánnyal. Itt nem járnak az emberek. Ha valakinek van egy barátnője vagy pasija akkor az azt jelenti, hogy össze fognak házasodni. És NINCS házasság előtt szex. Vagyis ezt mondták nekem, de ezen majd változtatni kell. Este felhúztam magam fölé a szúnyoghálót, de csak pár centire volt a testemtől a háló. Este sokszor felkeltem mert a fülemnél zümmögtek a szúnyogok. Amikor felnéztem akkor láttam, hogy a hálón a fejemnél vagy 10 szúnyog támadóállásban várakozik. Azok ugyan várhattak mert le nem húztam magamról a hálót reggelig. Reggel kajáltam és beszélgettem az emberrel. Elmondta, hogy ha a legolcsóbb kaját veszem akkor 200 Ft-ból 3 napi kaját tudok venni. Ez tényleg nagyon olcsó de azért nem akarok annyira egyoldalúan táplálkozni, hogy 3 napig csak 1 dolgot eszek. De azért ki fogom próbálni. Most nagyon sok időm van ezért szépen leírom az itteni tapasztalataimat amit eddig kihagytam. Itt az emberek nagyon sokat szemetelnek. Az a természetes itt ha eldobják a szemetüket éppen ott ahol vannak. Tehát rengeteg szemét van. De itt Bogorban valahogy mégis nagyjából tiszta a környék. Persze a folyók tele vannak szeméttel meg a csatornák is de a többi helyhez képest tisztaság van. Elég elmaradott az itteni helyzet ezért úgy lehet elképzelni azokat a helyeket ahol vásárolni lehet mint egy piacot. Szépen összetákolható viskókba bepakolják az árukat és ott lehet venni mindenfélét. Természetesen mindenhol lehet alkudni. Nem is! Kötelező alkudni! Az első árak mindig elég drágák ezért alkudni kell egy kicsit. Ha megpróbáljuk letornázni az árakat akkor megvan a lehetőség arra, hogy olyan árat kapunk ami nagyjából fedi az itteni árát. Mivel fehér vagyok ezért próbálnak mindent drágábban adni. Ezért muszáj alkudozni. Az itteni gyümölcsök elég furcsák, de finom a többségük. Tegnap ettem mangót ami egész jó volt. Nem tudom leírni milyen íze volt mert semmihez sem hasonlított. Aztán még régebben ettem kókuszt is. Az elég jó volt, de egyáltalán nem hasonlított ahhoz amit otthon kókusznak hívunk. Ez úgy nézett ki mint egy mogyoró csak nagyobb volt mint a fejem és zöld. Úgy adják, hogy levágják a tetejét és adnak hozzá szívószálat meg kanalat. Szívószálat a kókuszléhez, kanalat meg a belsejéhez. A belseje furcsa ízű és az állaga is furcsa. Olyan mint a takony, de ízre hasonlít egy kicsit a mogyoróhoz. Aztán van itt olyan is ami hasonlít a kókuszhoz csak a külseje tüskés. Olyan mint egy nagy süni csak a tüskéi négyszögletesek. Na ezt még véletlenül se kóstolja meg senki! Nagyon rossz íze van. Elsőre olyan az íze mit a paprikás krumplinak csak egy kicsit romlott állapotban. Szerintem szörnyű, de lehet, hogy ízleni fog valakinek. Itt sokan szeretik. Meg van olyan is ami olyan kicsi mint a vajalma csak pirosas sárgás színű és úgy néz ki mintha tüskéi lennének, csak a tüskék hosszúak. Mintha haja lenne. Ez elég finom. Szét kell feszíteni és a belseje ilyen átlátszó zselészerű cucc. Azt kell megenni, de vigyázni kell mert van magja is ami keserű. Azt nem esszük meg. Ennek a gyümölcsnek a neve rambutan. Meg még ettem egy csomó mindent aminek nem tudom a nevét és azt sem tudom, hogy mi volt. De a kedvencem a sárkánygyümölcs volt. Nem tudom mi a magyar neve, de az angol neve sárkánygyümölcs. Ennek nem tudom leírni a kinézetét mert nagyon furcsa. Olyan mint egy nagyon dagadt kukorica, csak nincs olyan hosszú és a levelei úgy állnak mintha tüskék lennének. Ezt szét kell vágni és a belseje nagyon finom. Fehér a belseje és kis fekete pontok benne a magok. Úgy néz ki mint a kivi csak jóval nagyobb és fehér meg nagyon finom. Majd kipróbálom az összes itteni gyümölcsöt de még van időm. Több féle banán van itt. Nem tudom hányat próbáltam eddig de legalább 3-at biztos. Volt egy zöld fajta aminek ugyan olyan íze van mint az otthoninak, volt a normál sárga de az itteni az kicsi és sokkal édesebb meg volt valami főzőbanán aminek krumpli íze van. Meg van itt valami furcsa kinézetű gyümölcs. A héja olyan mint a kígyó bőre, a belseje meg olyan mint egy nagy foghagyma és van magja. Az ízét semmihez sem tudom hasonlítani, de azt tudom, hogy édes és finom. Ennyit a gyümölcsökről! A levegő nagyon szennyezett itt. A nagyvárosokban ködformán száll a kipufogógáz. Elég büdös és marja a torkom. Főleg azért mert nagyon meleg van. Ez azért jutott eszembe mert a mai napom városnézésnek szenteltem és már eléggé kapar a torkom. Láttam egy gyíkot is, de nem azt a szokásos 5 centiset hanem egy 30 centiset. Nem is nagyon mertem a közelébe menni. Az orra olyan krokodilszerű volt. Félelmetes kis dög volt az biztos. Nagyon szeretem már ezt a helyet mert bármerre megyek a csajok engem figyelnek. Nagyon tetszik ez a helyzet. Nem is akarok hazamenni. Csak az a gond, hogy pár hónap múlva lebarnulok és én is olyan csoki leszek mint az itteniek és akkor már nem leszek különleges. De ameddig fehér vagyok addig kihasználom a helyzetet.

Január.5.       Egész nap esett az eső tehát nem tudtam semmit sem csinálni. Az ember akinél vagyok lelépett ezért még beszélgetni sem tudok vele. Csak filmet nézek a gépemen és gondolkozok. Érdekes, hogy itt máshogy fog a nap mint otthon. Eddig szinte mindig árnyékban voltam és amikor nagyon sütött a nap akkor nem mentem az utcára mégis úgy lebarnult az arcom és a kezem, mintha otthon egész nyáron pólóban rohangáltam volna a tűző napon. Mivel nem tudok mit csinálni ezért csak pihizek. Durván rászoktam a cigire. Az itteni cigi más mint az otthoni. Sokkal finomabb. Valami itteni cigit szívok. Azt hiszem kretek-nek hívják, de azt mondták, hogy a kretek a filter nélküli cigi. Az a lényeg, hogy ez szegfűszeges és nagyon jó az íze. Talán BLACK a neve, de nem vagyok benne biztos. Ilyen van Magyarországon is, de elég drága (1600 Ft./doboz) viszont szegfűszeges, de az íze közel sem olyan jó mint az itteninek. Szerintem ha elmegyek Indonéziából akkor nem is fogok többet cigizni mert a világon sehol máshol nem lehet ilyen cigit kapni és a többi az nem olyan mint az itteni. Párszor kimentem a teraszra, hogy rágyújtsak amikor vége volt egy filmnek. Van itt egy kis macska is. Mocskos kis dög az biztos. Sokszor gondolkoztam rajta, hogy felrúgom, de csak néha tettem meg. Amikor a lábam elé ugrik akkor véletlen elrúgom egy kicsit, de akkor szoktam felrúgni amikor beleharap a lábujjamba. Kis szemét! Amikor pihenek és a legkevésbé sem számítok rá akkor támad. Tehát a mai napom elég lazára sikerült. Este nem volt hasmenésem ami szokatlan volt mert már egészen hozzászoktam.

jan.6.     Ma reggel korán keltem és elmentem az emberemmel a botanikus kertbe. Ingyen volt mert ő ott dolgozik és be tudott vinni. Olyan növényeket láttam ott amiről még nem is hallottam. Láttam lótuszt, piros fát, olyan fát aminek minden kérge más színű és mindig jön le a háncsa. Ez tetszett a legjobban. Olyan volt mint a szivárvány. Meg olyan fát is láttam aminek a törzséből nőnek a gyökerei. Azt mondták, hogy ebből csinálják itt a parkettát. És voltunk valami állatmúzeumban is. Itt is olyan állatokat láttam amikről még nem is hallottam. A bogarak közül csak alig néhányat ismertem fel, az emlősök közül viszont majdnem mindet. Rengeteg féle kígyó van itt és majdnem mind mérgező. Tehát eldöntöttem, hogy nagyon fogok egyedül csatangolni az erdőben. Amikor befejeztük a nézelődést meg a fotózást akkor elmentünk gyümölcsöt venni. Vettem sárkánygyümölcsöt meg sárgadinnyét. Már be is faltam. A dinnye nem volt valami jó viszont a másik nagyon is ízlett. Tehát ilyen volt a mai napom. Összeszedtem valamit a kertben és bedagadt a lábam néhány helyen. Úgy néz ki mint a szúnyogcsípés csak jóval nagyobb és viszket meg fáj. Remélem nem súlyos és gyorsan elmúlik.

Szólj hozzá!


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása